دانش پژوهی آموزشی:
در این آیین نامه ارتقاء اعضاء هیئت علمی علاوه بر ذکر شرایط عمومی برای ارتقای مرتبه، شامل داشتن گواهینامه کارگاههای روش های آموزش و پژوهش، تسلط به زبان های خارجی و کار با رایانه و صلاحیت اخلاقی، به ذکر جزییات فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی پرداخته شده است. آنچه در بند 6 از ماده 2 بعنوان یکی از فعالیتهای آموزشی به آن اشاره شده است، بند مربوط به دانش پژوهی آموزشی است که اعضاء هیئت علمی می توانند حداکثر تا 50 درصد امتیـاز لازم اعـم از شرطی و غیر شرطی مورد نیاز جهت ارتقاء را از بند مذکور دریافت نمایند.
فعالیت های اصلی آموزش شامل چه مواردی می شوند؟
1. برنامه ریزی آموزشی Curriculum Development
2. تدریس Teaching
3. مشاوره و راهنمایی تحصیلی Mentoring and Advising
4. مدیریت و رهبری آموزشی Educational Leadership and administration
5. ارزیابی فراگیران Learners' Assessment
اولویت های دانش پژوهی:
برنامه ریزی آموزشی
- نیازسنجی آموزشی در زمینه آموزش پاسخگو
- نیازسنجی و تطبیق برنامه های آموزشی با نیازهای جامعه
- هماهنگی، هم پوشانی و تعارضات بین رشته ای در دانشگاه
- نیازهای دانشگاه برای ایجاد رشته های جدید
- نیازهای حرفه ای وآموزشی دانشجویان در مقاطع مختلف .
- توانمندی دانش آموختگان در انجام وظایف حرفه ای پس از فراغت از تحصیل
- مشکلات تحصیلی وآموزشی دانشجویان
تدریس:
- ارائه الگوههای یاددهی یادگیری اثربخش
- روش ها وراهکارهای بهبود کیفیت در آموزش پزشکی
- مقایسه اثربخشی شیوه های گوناگون آموزش الکترونیکی
- ارائه الگوی یادگیری الکترونیکی آموزش دانشجویان پزشکی
- طراحی و آماده سازی بسته های آموزش الکترونیکی
- راهکارهای فناوری اطالعات در آموزش پزشکی
مشاوره و راهنمایی تحصیلی
.1 ارتقاء سطح مهارتهای ارتباطی بین استاد ودانشجو
.2 ارتقاء سیستم استاد و مشاور
ارزیابی فراگیران
توسعه روش های ارزیابی دروس دوره پزشکی عمومی و دستیاری