تاریخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401
کد 560
همکاران شاغل درمدیریت اطلاعات سلامت به عنوان بازوهای توانمند ، ناب ترین اطلاعات را دراختیار برنامه ریزان کشور قرار می دهند .
کارشناس مسئول فناوری اطلاعات سلامت :
شهین کاظم نژاد
وظایف :
1 ) تنظیم برنامه ماهانه  همکاران شاغل در کلیه واحدهای  مدیریت اطلاعات سلامت ، ثبت درخواستهای موردنیاز واحدها بصورت ماهانه
2 ) پاسخگوئی کتبی به نامه های دریافتی از معاونت درمان ، مراجع قضائی ، بنیاد جانبازان و امور ایثارگران ، بیمه های تکمیلی و ...
3 ) انجام کلیه فعالیتهای مربوط به آمار بیمارستانی
4 ) اسکن فرمهای تکمیل شده ثبت سرطان وارسال به معاونت بهداشتی
5 ) ارسال اطلاعات کلیه پزشکان ورزیدنتهای محترم مرکز به سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت در راستای نسخه نویسی الکترونیکی و انجام پیگیری های لازمه از دوبیمه مذکور جهت ارسال به موقع  user password   پزشکان محترم
8 ) پیگیری تکمیل به موقع پرونده های ترخیصی توسط منشی های محترم کلیه بخشهای بستری
9 ) به عنوان دبیر کمیته مدیریت اطلاعات سلامت مرکز ؛ برگزاری ماهانه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و پیگیری اجرائی شدن مصوبات کمیته
10 ) پیگیری استاندارد سازی فضای های فیزیکی بایگانی های مدارک پزشکی
11 )  پیگیری انجام به موقع و اصولی امحاء پرونده های ( بستری – سرپائی کلینیک – سرپائی اورژانس ) مطابق قوانین امحاء پرونده های بالینی
12 )  اخذ گزارشهای مورد نیاز از  HIS  و ارائه به واحدهای مربوطه
13 ) اصلاح خطاهای سامانه سپاس ( اصلاح کدملی بیماران )
14 ) پیگیری مکرر ثبت صحیح اطلاعات بیماران توسط همکاران محترم پذیرش
15 ) پیگیری ایجاد گزارش های مورد نیاز مدیریت اطلاعات سلامت توسط شرکت پیوند داده
16 ) پیگیری و برگزاری جلسه درخصوص اصول صحیح مستند سازی پرونده های پزشکی با رزیدنتهای محترم مرکز
17 ) بررسی کیفی پرونده های بالینی با همکاری اساتید و رزیدنت های محترم مرکز
18 ) پیگیری اصلاح مستندات پرونده توسط پزشکان محترم  و طبق قوانین و مقرارت اداری
19 ) انجام کلیه فعالیتهای لازمه درراستای اعتبار بخشی
20 ) همکاری با محققین محترم مرکز ، ارائه آمارهای مورنیاز محققین ، پیگیری ارئه به موقع و منظم پرونده جهت بررسی توسط محققین
واحدهای زیر مجموعه مدیریت اطلاعات سلامت :
1 ) پذیرش سرپائی اورژانس
2 ) پذیرش رادیولوژی اورژانس
3 ) پذیرش بستری
4 ) صندوق  اورژانس
5 ) پذیرش درمانگاه و بایگانی مدارک پزشکی پرونده های سرپائی درمانگاه
6) بایگانی مدارک پزشکی اورژانس
7 ) بایگانی مداک پزشکی بستری
8 ) کدگذاری
9 ) آمار
پرونده های سرپائی اورژانس از مورخه 1395/02/04 ؛ در تحویل مدیریت اطلاعات سلامت
 
ادغام پذیرش بستری و پذیرش سرپائی اورژانس در راستای تکریم مراجعین  محترم مرکز :
از مورخه 1400/12/04
ادغام پذیرش رادیولوژی اورژانس درراستای تکریم مراجعین محترم مرکز:
از مورخه 1400/12/16
ادغام صندوق اورژانس با پذیرش در راستای تکریم مراجعین محترم مرکز  :
از مورخه 1401/02/01
 
 
 
 
همکاران محترمی که در پذیرش (  سرپائی اورژانس ،بستری ، رادیولوژی ) فعالیت می نمایند :
خانم  ها :  معصومه تقی پور -ژاله اسمعیلی
آقایان :  اسماعیل غلامی –  بهروز قربانزاده –کاظم چناری –احمد شاهمحمدی –مهرداد محمدی –وحید فنون –صمد محرمی –حسین عبدی –کریم نقلی –علیرضا حاجی محمدی گوهری – ولی ملکی -  علی دانشیان
جلیل ضیغمی ( بصورت اضافه کار در شیفتهای شب ، همکاری می نمایند . )
عناوین فعالیتها   :
1 ) پذیرش سرپائی بیماران اورژانسی
2 ) پذیرش رادیولوژی  اورژانس
3 ) ترخیص بیماران  اورژانس
4 ) تشکیل پرونده بستری برای بیماران بستری
5 ) تکمیل مهر پزشک آنکال در فرمهای تریاژ
6 ) انجام امورات مربوط به بیمه گری
7 ) راهنمائی مراجعه کنندگان  به پذیرش
8 ) اخذ هزینه بیماران سرپائی اورژانس از طریق   پوز
9 ) اخذ هزینه بیماران بستری رضایت شخصی در شیفت شب از طریق پوز
 
پذیرش سرپائی درمانگاه :
لیست همکاران محترم :  خانم ها (  عارفه قوچعلی پور – زیبا ناصری – مهتا شیخبگلو )
روزهای فعالیت پذیرش درمانگاه : شنبه لغایت چهارشنبه ( بصورت صبح وعصر )
( درمانگاه در تعطیلات رسمی ؛  تعطیل می باشد . )
عناوین فعالیتها :
1 ) پذیرش بیماران سرپائی مراجعه کننده به درمانگاه
2 ) ثبت اطلاعات بیماران در سایت بیمه تامین اجتماعی و سلامت جهت نسخه نویسی الکترونیکی
3 ) تشکیل پرونده سرپائی درمانگاه
4 ) اخذ هزینه  ویزیت بیماران ازطریق پوز
5 ) پیگیری دریافت پرونده های سرپائی بعد از اتمام ویزیت
6 ) کنترل ، ساماندهی و فایل پرونده ها در قفسه
7 ) امحا ء پرونده های سرپائی درمانگاه مطابق قوانین امحاء
 
بایگانی مدارک پزشکی اورژانس :
لیست همکاران محترم  : ( خانم زهرا الطافی  - آقای اکبر جبرئیلی )
عناوین فعالیتها :
  • ساماندهی پرونده ها : براساس تاریخ و نام خانوداگی  بیماران
  • کدگذاری پرونده های سرپائی اورژانس : توسط کارشناس مدارک پزشکی
  • پاسخگوئی به مراجعین بایگانی مدارک پزشکی اورژانس
  • امحاء پرونده های سرپائی اورژانس براساس قوانین امحا ء
  • تنظیم پرونده های بستری به روش SOMER   توسط آقای جبرئیلی
بایگانی مدارک پزشکی بستری :
لیست همکاران محترم :
خانم  ها : ناهیده صفرزاده -  زهرا قصاب دادی
آقایان : سهراب علیمرادی  – علیرضا باقری
عناوین فعالیتها  :
  • تحویل پرونده های ترخیصی از واحد ترخیص و بیمه گری
  • بررسی کمی پرونده ها از روی چک لیست بازبینی پرونده توسط کارشناسان مدارک پزشکی
  • ثبت پرونده های کامل در سیستم HIS 
  • عودت پرونده های ناقص به واحد ترخیص جهت تکمیل توسط منشی بخش مربوطه
  • تنظیم پروندهها براساس روش SOMER
  • پوشه نمودن پرونده ها
  • فایل پرونده ها در بایگانی های مدارک پزشکی
  • پاسخگوئی به مراجعین بایگانی مدارک پزشکی ( بیمه تکمیلی – پزشکی قانونی – کلانتری – کمسیون پزشکی – بنیاد جانبازان و امور ایثارگران – پزشکان معالج – سایر مراکز درمانی )
  • استخراج پرونده برای محققین مرکز
  • پیگیری انتقال پرونده مابین بایگانی های مدارک پزشکی
( امحاء پرونده های بستری براساس قوانین امحاء توسط همکاران محترم پذیرش انجام می پذیرد . )
 
 
 
 
 
کدگذاری :
لیست همکاران محترم  :
خانم ها : راضیه مردی – فاطمه اسماعیل زاده
عناوین فعالیتها :
  • کدگذاری تشخیص نهائی براساس کتاب ICD-10
  • کدگذاری علت خارجی مصدومیت براساس کتاب ICD-10  
  • کدگذاری اقدامات جراحی انجام یافته برای بیمار براساس کتاب ICD-9- CM
  • کدگذاری نئوپلاسم ها براساس کتاب ICD –O
  • ثبت کدهای مذکور درپرونده بستری و تحت نظر در HIS
  • استخراج گزارشات آماری براساس تشخیصنهائی ، علت مصدومیت ، اقدام جراحی، تاریخ ، پزشک معالج برای پاسخگوئی به درخواستهایمعاونت درمان ،اساتید محترم ، محقیقین مرکز ، مدیریت خدمات پرستاری ، سرپرستاران محترم بخشهای بستری مرکز ، بهبود کیفیت ، اموراداری و ....
  • تکمیل فرمهای ثبت سرطان
 
آمار :

همکار مربوطه  : شهین کاظم نژاد
عناوین فعالیتها :
  • اخذ ، کنترل و جمعبندی آمار روزانه فعالیت کلیه بخشهای بستری
  • اخذ ، کنترل و ثبت آمار ماهانه فعالیت بخشهای ستاره دار ، پاراکلینیک ، درمانگاهی درسامانه آواب
  • ثبت ماهانه عملکرد مرکز و تخت روز اشغالی بیماران کرونائی در سایت معاونت درمان
  • تکمیل ماهانه فوتی های مرکز و ارسال به بهداشت استان
  • ارسال ماهانه آمار کودکان 59 – 1 ماهه به معاونت درمان
  • ارسال مواردتشخیص قطعی عفونت کوئید 19 در بیماران پیوندی – غیر واگیر – خاص و صعب العلاج درفایل EXCEL  ( هرسه ماه یکبار به معاونت درمان )
  • ارسال فعالیت ماهانه مرکز بصورت نمودارهای مقایسه ای به رئیس/ مدیر محترم مرکز
  • پیگیری تکمیل و بروز رسانی سامانه آواب از واحدهای : بهبود کیفیت – تجهیزات پزشکی و امور اداری و ارسال چک لیست تکمیل شده پایش آواب ( هرسه ماه یکبار ) به معاونت درمان
  • نوشته شده
  • توسط رحیم جدیری