هتلینگ

دستورالعمل ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانهای وابسته

 

هدف کلی :

یکپارچگی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استاندارد سازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات خدمت گیرندگان

 

هدف اختصاصی:

·         رتبه بندی کیفیت خدمات هتلینگ  بیمارستان ها تحت پوشش

·         ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در همه بیمارستان ها

·         ایجاد تعریفی واحد از کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی

·         پاسخگویی به انتظارات بیماران با خدمات هتلینگ

·         نظارت ، ارزیابی و پایش مستمر کیفیت خدمات هتلینگ

·         ایجاد فضای رقابتی در بهبود خدمات هتلینگ

·         افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان

 

مشمولین دستورالعمل:

همه بیمارستان های  تحت پوشش وزارت بهداشت

 

نحوه ارزیابی و رتبه بندی

رتبه بندی بیمارستانها در گروههای (سه  ستاره سه ستاره مثبت چهار ستاره و پنج ستاره )

در طول 6 ماه اول استراتژی ارتقای سطح خدمات هتلینگ به صورت حمایتی خواهد بود تا کلیه بیمارستان ها به حداقل سه ستاره دست یابند

ظرف مدت یکماه اول از ابلاغ برنامه تیم ارزیاب وظیفه دارد نیازهای هر بیمارستان را براورد و هزینه های بهبود وضع موجود برای رسیدن به استانداردهای سه ستاره را اعلام نمایند.

 

اولویت اجرا

تعداد و کیفیت تختهای بستری بیماران میز غذای بیمار کیفیت تشک پتو و ملحفه و بالش- تجهیزات مربوط به تخت- کیفیت و تنوع غذای بیمار - پرده و پاراوان و انواع جداکننده ها فضای فیزیکی اتاق بیمار فضای انتظار و امکانات همراه بیمار نیروی انسانی مراقب بیمار سیستم سرمایش و گرمایش فضای بستری سرویس های بهداشتی و حمام سیستم احضار پرستار