يکشنبه 8 تير 1404 - 03 محرم 1447
جستجو :
 عوامل تأثيرگذار بر ارزشيابي اساتيد از ديدگاه دانشجويان دانشکده بهداشت و تغذيه دانشگاه علوم پزشکي تبريز در سال 1389
دوره دوم (1390) , شماره دوم English Article
مدیریت در سیستم سلامت
معصومه قلیزاده 1، علی جنتی 2، محمد فاروق خسروی 3، عبداله صالحی 4، مهسا یزدان مهر 5،
  • تاریخ دریافت 1390/02/12
  • تاریخ پذیرش 1390/04/25
  • تاریخ انتشار 1390/06/30
زمينه و اهداف: ارزشيابي اساتيد به منظور تعيين موفقيت اعضاي هيأت علمي در نيل به اهداف آموزشي انجام مي شود.مهم ترين دليل ارزشيابي دانشجويان از اساتيد و تأکيد بر بهبود آن،ايجاد زمينه مناسب براي هيأت علمي درراستاي ارتقاي سطح  آموزش مي باشد. مطالعه حاضر با هدف تعيين ديدگاه دانشجويان درمورد عوامل مؤثر بر ارزشيابي استاد در دانشکده بهداشت و تغذيه تبريز انجام شد.

مواد و روش ها: اين مطالعه توصيفي- تحليلي، بامشاركت تمام دانشجويان ترم دوم و بالاترشاغل به تحصيل سال در 1389دردانشکده بهداشت وتغذيه انجام شد پرسش نامه حاوي  مشخصات دموگرافيك و عوامل موثر بر ارزشيابي استاد شامل مهارت تدريس استاد (7سوال) خصوصيات فردي استاد(16 سوال)،خصوصيات فردي ونگرش دانشجو نسبت درس(6 سوال)، بامراجعه حضوري محقق قبل  ازشروع كلاس درس در اختياردانشجويان قرار گرفت.داده ها با استفاده از آزمونهاي آماري توکي، leven و فريدمن تجزيه و تحليل شده است.

يافته ها: نتايج نشان داد که ازديدگاه دانشجويان معلومات وتسلط علمي استاد( 98.2%)، توان استاد در انتقال مفاهيم( 91.3% )، متانت و شخصيت استاد( 89%)، خوش اخلاقي(87.3%)، شيوه بيان ونحوه سازمان دهي و تنطيم درس(85%) تأثير خيلي زياد تا زياد بر ارزشيابي اساتيد دارند. همچنين نظرونگرش ساير دانشجويان نسبت به استاد به ميزان کم و خيلي کم برارزشيابي اساتيد دخالت دارند.علاوه بر اين بين جنسيت و رشته تحصيلي دانشجويان بانمره ارزشيابي اساتيدرابطه معني داري مشاهده شد، در حاليکه بين بومي و غير بومي بودن و معدل دانشجويان با ارزشيابي استاد رابطه معني-داري مشاهده نشد.

بحث و نتيجه گيري: نتايج اين مطالعه نشان  داد توانمندي  علمي استاد (تسلط علمي استاد بر موضوع درسي) يكي ازمهمترين فاكتورهاي تأثيرگذار د رارزشيابي اساتيد است.همچنين به نظر مي رسد كه نه تنهان حوه تدريس و آموزش استاد،بلكه شخصيت ومنش استادمي توانددرافزايش انگيزه دانشجويان براي يادگيري وآموزش، و نهايتاً ارتقاي كيفيت آموزش بسيار موثر باشد.

دیدگاهدانشجواستاد ارزشیابی
2463
1223
 
  معاونت آموزشی مرکز
 


 
   دکتر اصغر علمی  عضو هئیت علمی و دانشیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


Name: Asghar    
Last Name: Elmi
Address: shohada teaching hospitel-golshahr street-elgoli :av tabriz- iran
E-mail: Elmimail@yahoo.com
Sex and Marital Status:Married

Birth Date: July 25, 1975

Education: Orthopedic  Surgeon
Licensure:
Honors/Achievements:   
Academic Positions: Associoted Professor
دانشیار گروه ارتوپدی
Teaching Experiences:
تدریس برای رزیدنت های ارتوپدی )    ) Teaching for Orthopedic Resident
(تدریس برای دانشجویان پزشکی) Teaching for medical students
Administrative Experiences:
معاون آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدااز سال 1389

دبیر شورای آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدا

رئیس درمانگاه تخصصی مرکز اموزشی درمانی شهدا

مسئول حوزه دانشجویان و دستیاران گروه آموزشی ارتوپدی سال 1390

سر دبیر مجله علمی اموزشی تلاش

داور جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

عضو مرکز تحقیقات استخوان
عضو هیئت ممتحنه آزمون ارتقاء وگواهینامه ارتوپدی
عضو هیئت ممتحنه آزمون ارتقاء- مسئول رسیدگی به اعتراضات
عضو کمیته مدیریت کیفی بیمارستان
عضو کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان
عضو کمیته مرگ و میر بیمارستانی 
عضو کمیته امتحانات ارتقاء سال 91
عضو کمیته پاسداری و مراقبت از ارزشهای متعالی مرکز
عضو کمیته ارزشیابی درونی مرکز
عضو شورای پژوهشی مرکزتحقیقات استخوان 
 عضو کمیته آموزش بیمارستان 
عضو هیأت نظارت بر طرح نوین مرکز آموزشی درمانی شهدا
عضو کمیته تجهیزات پزشکی
عضو کمیته اجرائی برنامه تحول نظام سلامت



برای دریافت رزومه دکتر اصغر علمی اینجا را کلیک فرمائید