شنبه 7 تير 1404 - 02 محرم 1447
جستجو :
 ارتقاي فرايندهاي اداري و مالي دانشکده مديريت و اطلاع رساني پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با بهره گيري از روش اقدام پژوهي
دوره نهم (1397) , شماره اول English Article
مدیریت در سیستم سلامت
یلدا موسی زاده 1، علیرضا محبوب اهری 2، سارا فروتن 3، محمدباقر امیر عطاری 4، طاهر انتظاری ملکی 5،
  • تاریخ دریافت 1396/11/29
  • تاریخ پذیرش 1397/01/20
  • تاریخ انتشار 1397/03/30
زمينه و اهداف: امور اداري و مالي يکي از کليدي ترين فعاليت¬ها در هر سازماني محسوب مي شود. مشخص نمودن فرايندهاي مربوط به اين امور، از ضروريات به شمار مي رود. لذا پژوهش حاضر با هدف ارتقاي فرايندهاي اداري و مالي دانشکده مديريت و اطلاع رساني پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تبريز طراحي و اجرا گرديد.

مواد و روش ها: مطالعه حاضر، مطالعه اي کيفي با رويکرد اقدام پژوهي است. بعد از آگاهي از مساله شفاف نبودن و زمان¬بر بودن فرايندهاي اداري و مالي، براي رفع اين مشکل برنامه¬ريزي شد. پس از بررسي شرح مشاغل، مصاحبه با پرسنل و رسم فلوچارت فرايندها، شکل صحيح فرايندها ارائه گرديد. سپس با انتخاب 20 درصد فرايندها و بررسي نحوه عملکرد پرسنل و همچنين زمان سنجي، ارزشيابي انجام شد

يافته ها: نتايج مطالعه نشان داد که فرايندهاي اداري و مالي عمدتاً براساس تجربه و سليقه فردي اداره شده و عدم هماهنگي با زمان¬بندي آموزشي و پژوهشي دانشکده مانع از انجام به موقع وظايف مي شد. پس از طي گام¬هاي اقدام پژوهي 49 فرايند (حسابداري: 13، دبيرخانه: 2، اداره امور عمومي: 7، کارگزيني: 16، اموال: 7 و تدارکات:  4 مورد) شناسايي و مستند گرديد. نتايج ارزشيابي نشان داد 97 درصد فرايندها مطابق با استاندارد بوده و زمان مربوط به اجراي فرايندها، 30  تا 100 درصد کاهش يافته است.

نتيجه گيري: اقدام پژوهي در قالب فرايندي مشارکتي بين محققين و صاحبان فرايند، باعث ارتقاي فرايندهاي اداري و مالي گرديد. در راستاي ارتقاي ميزان آمادگي واحد اداري مالي دانشکده و هماهنگي با معاونت هاي آموزش و پژوهش، تنظيم تقويم اداري و مالي در ابتداي سال و پيش¬بيني زمان اقدام قبل از وصول درخواست واحدها، پيشنهاد شد.

اقدام پژوهیفرایندارتقای فرایندامور اداری و مالی
1130
435
 
  معاونت آموزشی مرکز
 


 
   دکتر اصغر علمی  عضو هئیت علمی و دانشیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


Name: Asghar    
Last Name: Elmi
Address: shohada teaching hospitel-golshahr street-elgoli :av tabriz- iran
E-mail: Elmimail@yahoo.com
Sex and Marital Status:Married

Birth Date: July 25, 1975

Education: Orthopedic  Surgeon
Licensure:
Honors/Achievements:   
Academic Positions: Associoted Professor
دانشیار گروه ارتوپدی
Teaching Experiences:
تدریس برای رزیدنت های ارتوپدی )    ) Teaching for Orthopedic Resident
(تدریس برای دانشجویان پزشکی) Teaching for medical students
Administrative Experiences:
معاون آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدااز سال 1389

دبیر شورای آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدا

رئیس درمانگاه تخصصی مرکز اموزشی درمانی شهدا

مسئول حوزه دانشجویان و دستیاران گروه آموزشی ارتوپدی سال 1390

سر دبیر مجله علمی اموزشی تلاش

داور جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

عضو مرکز تحقیقات استخوان
عضو هیئت ممتحنه آزمون ارتقاء وگواهینامه ارتوپدی
عضو هیئت ممتحنه آزمون ارتقاء- مسئول رسیدگی به اعتراضات
عضو کمیته مدیریت کیفی بیمارستان
عضو کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان
عضو کمیته مرگ و میر بیمارستانی 
عضو کمیته امتحانات ارتقاء سال 91
عضو کمیته پاسداری و مراقبت از ارزشهای متعالی مرکز
عضو کمیته ارزشیابی درونی مرکز
عضو شورای پژوهشی مرکزتحقیقات استخوان 
 عضو کمیته آموزش بیمارستان 
عضو هیأت نظارت بر طرح نوین مرکز آموزشی درمانی شهدا
عضو کمیته تجهیزات پزشکی
عضو کمیته اجرائی برنامه تحول نظام سلامت



برای دریافت رزومه دکتر اصغر علمی اینجا را کلیک فرمائید