يکشنبه 8 تير 1404 - 03 محرم 1447
جستجو :
 نقش جنسيت در پيشرفت يادگيري و رضايت مندي فراگيران
دوره سوم (1391) , شماره سوم English Article
مدیریت در سیستم سلامت
الناز اصغری 1، مریم شاملی 2،
  • تاریخ دریافت 1391/05/30
  • تاریخ پذیرش 1391/07/30
  • تاریخ انتشار 1391/09/30
زمينه و اهداف: يادگيري يکي از مهمترين فعاليت هاي انساني است، از اين رو يکي از مهمترين وظايف صاحب نظران اين است که عوامل فردي مؤثر در يادگيري از جمله جنس را شناسايي و فرآيند مربوطه را بر اساس آن تعديل نمايند، تا نتايج بهتر و طولاني تر باشد. لذا اين مطالعه با هدف تعيين نقش جنس در ميزان يادگيري و رضايت مندي فراگيران از روش تدريس انجام شد.

مواد و روش ها: اين مطالعه ي مشاهده اي در انجمن پرستاري رشت انجام شد. به دو گروه از فراگيران خانم (19نفر) و آقا (21نفر) که به صورت در دسترس انتخاب شده بودند، تدريس مشابه صورت گرفت و در نهايت ميزان يادگيري و رضايت مندي فراگيران از روش تدريس با پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از نرم افزار SPSS13 و با آزمون هاي تي تست مستقل، کاي دو و تست دقيق فيشر سنجيده شد.

يافته ها: مقايسه دو گروه نشان داد که تفاوت آماري معني داري بين مشخصات فردي دو گروه از نظر سابقه کار در حيطه علوم پزشکي (p<0.002)، ميزان علاقه آن ها به علوم پزشکي (p<0.0001) و وضعيت تأهل (p<0.025) وجود داشت. خانم ها به طور معني داري رضايت بيشتري از روش تدريس داشتند (p<0.0001). ولي تفاوت دو گروه از نظر پيشرفت يادگيري (تفاوت وضعيت آزمون نهايي نسبت به پيش آزمون) معني دار نبود.

بحث و نتيجه گيري: طبق نتايج به دست آمده پيشرفت علمي فراگيران مؤنث و مذکر با روش تدريس سخنراني مشابه است. ولي فراگيران خانم رضايت بيشتري از اين روش دارند.
جنسیتپیشرفت یادگیریرضایتمندیروش تدریسرشت
1717
1136
 
  معاونت آموزشی مرکز
 


 
   دکتر اصغر علمی  عضو هئیت علمی و دانشیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


Name: Asghar    
Last Name: Elmi
Address: shohada teaching hospitel-golshahr street-elgoli :av tabriz- iran
E-mail: Elmimail@yahoo.com
Sex and Marital Status:Married

Birth Date: July 25, 1975

Education: Orthopedic  Surgeon
Licensure:
Honors/Achievements:   
Academic Positions: Associoted Professor
دانشیار گروه ارتوپدی
Teaching Experiences:
تدریس برای رزیدنت های ارتوپدی )    ) Teaching for Orthopedic Resident
(تدریس برای دانشجویان پزشکی) Teaching for medical students
Administrative Experiences:
معاون آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدااز سال 1389

دبیر شورای آموزشی مرکز آموزشی درمانی شهدا

رئیس درمانگاه تخصصی مرکز اموزشی درمانی شهدا

مسئول حوزه دانشجویان و دستیاران گروه آموزشی ارتوپدی سال 1390

سر دبیر مجله علمی اموزشی تلاش

داور جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

عضو مرکز تحقیقات استخوان
عضو هیئت ممتحنه آزمون ارتقاء وگواهینامه ارتوپدی
عضو هیئت ممتحنه آزمون ارتقاء- مسئول رسیدگی به اعتراضات
عضو کمیته مدیریت کیفی بیمارستان
عضو کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان
عضو کمیته مرگ و میر بیمارستانی 
عضو کمیته امتحانات ارتقاء سال 91
عضو کمیته پاسداری و مراقبت از ارزشهای متعالی مرکز
عضو کمیته ارزشیابی درونی مرکز
عضو شورای پژوهشی مرکزتحقیقات استخوان 
 عضو کمیته آموزش بیمارستان 
عضو هیأت نظارت بر طرح نوین مرکز آموزشی درمانی شهدا
عضو کمیته تجهیزات پزشکی
عضو کمیته اجرائی برنامه تحول نظام سلامت



برای دریافت رزومه دکتر اصغر علمی اینجا را کلیک فرمائید