سه شنبه 18 دي 1403 - 06 رجب 1446
جستجو :
  مقررات آموزشی گروه
قوانین و مقرراتی که ذیلا شرح داده میشود مصوب آخرین شورای آموزشی گروه  بوده و امید است ضمن مطالعه دقیق آنها همگی در رعایت و تمکین به هر يك از شرایط و موارد مطروحه کوشا باشیم :

1.       شروع فعالیت دستیاران و شروع کلیه کلاسها از ساعت ' 7:15 صبح بوده و زمان خاتمه فعالیت در بخش ساعت 5 بعد از ظهر می باشد.

2.       هر روز صبح کلاس گزارش صبحگاهی برگزلر خواهد شد.

3.       روزهای شنبه و یکشنبه بعد از گزارش صبحگاهی کلاسهای اساتید برگزار خواهد شد.

4.       مدت زمان تعیین شده جهت سخنرانی در کلاسها در حدود نیم ساعت می باشد و 10 تا 15دقیقه بعدی نیز به سوال و جواب و توضیحات تکمیلی توسط استاد مربوطه اختصاص می یابد (جمعا 45-60 دقیقه زمان هر کلاس).

5.       دوشنبه ها  ساعت 7:15 ایندکیشن کنفرانس  با معرفی  بیماران  مهم در لیست عمل و پتج شنبه ها ساعت 9 صبح کنفرانس هفتگی با حضور کلیه اساتید و رزیدنتها به صورت معرفی بیماران جالب (Case Presentation ) برگزار خواهد شد.

6.       تعیین وتوزیع وظایف دستیاران معرفی شده به هر بخش در هر ماه توسط رزیدنت ارشد با نظارت مدیر گروه  صورت می گیرد .

7.       يك نفر از رزيدنتهاي سال دوم يا سوم به همراه رزيدنت سال اول انجام مشاوره‌هاي بيمارستانهاي مربوطه را بعهده خواهند داشت.

8.       رعايت نظم و انضباط و حضور بموقع در بخشها و كشيك‌ها الزامي بوده و در صورت تخطي برابر مقررات رفتار خواهد شد.

9.       مرخصي به شرط تعيين جانشين و با موافقت استاد مربوطه بوده و برگه مرخصي به منشي گروه تحويل داده خواهد شد.

10.   حداكثر زمان مرخصي موجه يكماه در سال و یا 5/2 روز در ماه است كه 2 هفته آن مربوط به مرخصي تابستاني مي‌باشد. البته این دو هفته صرفا در صورت موافقت مدیریت وسایر اساتید گروه و در صورت کافی بودن تعداد رزیدنتهای جایگزین امکان پذیر خواهد بود و اگر چنانچه منجر به خالی ماندن بخشها و تداخل در برنامه درمانی بیماران گردد به حداقل میزان لازم تقلیل خواهد یافت. برنامه مرخصي‌ها طبق قوانين جاري كه در بند 12 به آن اشاره شده، مي‌باشد.

 

11.    رزيدنتي كه بدليل موجه نيازمند مرخصي مي باشد بايستي تقاضاي خود را از 3 روز قبل به صورت درخواست كتبي تنظيم نمايد كه اين درخواست بايستي ممهور به امضاء و نظر موافق استاد بخش مربوطه و همچنين امضاء رزيدنت جانشين باشد و

پس از هماهنگي رزيدنت ارشد، به تاييد معاونت آموزشي گروه برسد و در صورت موافقت نهايي، اين نامه را به منشي گروه جهت درج در پرونده تحويل دهد.

12.   تلفن همراه در هنگام معاينه بيمار، حین جراحی  ، ژورنال كلاب، كنفرانس و راند بايد خاموش باشد مگر با اجازه استاد مربوطه.

13.   بعد از ظهرها و روزهاي تعطيل بيماران توسط رزيدنت كشيك ويزيت میشوند.

14.   روزهاي تعطيل بدون هماهنگي بخش و استاد مربوطه بيمار بستري و ترخيص نگردد.

15.   ساعت تحويل كشيك ساعت 2 ظهر می باشد و کشیک تا 8 صبح روز بعد ادامه خواهد داشت. تغيير زمان تحويل كشيك بايستي با هماهنگي دو رزيدنت مربوطه انجام گيرد و در هر حال بخش نبايستي بدون رزيدنت كشيك باشد.

16.   حضور و غياب دستياران توسط رزيدنت ارشد صورت مي‌گيرد.

17.   هر كدام از دستیاران از روز اول مهر ماه log book دريافت خواهند نمود. هدف از طراحی Log Book جدید، ثبت تمامی Case های آموزشی توسط دستیار و در نهایت جمع بندی  تعداد موارد ثبت شده و پی بردن به نواقص و برطرف کردن کمبود ها می باشد. فلذا کلیه دستیاران  طبق راهنماي درج شده ملزم به پر كردن log book بوده و بايستي به تاييد استاد مربوطه برسانند و در پايان سالتحصيلي 10 نمره از نمرات درون بخشی ومعرفی به ارتقا توسط همين  log book تعيين خواهد شد.

 

18.   برنامه ژورنال کلاب یک جلسه در هفته  ترجیحا از ژورنالهای رفرانس ) JBJS ) شامل یک مقاله مروری و یک مقاله اصیل به همراه چند خلاصه مقاله خواهد بود. موضوع برنامه ژورنال کلاب میتواند موضوعی از موضوعات جالب ویا به صورت Case Study توسط استاد راهنما تعیین شده و به همراه مرور اجمالی آن مبحث جالب از کتب درسی و یا از آخرین رفرانسهای معتبر ارائه شود.

19.   جلسات ژورنال كلاب در روز های  پنج شنبه8:30  صبح  برگزار می گردد و هر جلسه بايد در دفتر مخصوص ثبت ژورنال كلاب كه در بيمارستان شهداء مي‌باشد،‌ درج شده و به تاييد استاد مربوطه برسد. علاوه بر این کلیه کلاسهای برگزار شده صبحگاهی نیز به انضمام حضور و غیاب کلیه حاضرین در جلسه باید در همین دفتر توسط رزیدنت ارشد ثبت شده و به تایید استاد راهنمای آن جلسه برسد.

20. رزیدنت های سال چهار یکماه به صورت کلاترال در بخش های جراحی پلاستیک و جراحی عروق ( هر بخش 15 روز )حضور خواهند داشت.

 

21.  بر اساس قوانین معاونت آموزش تخصصی دانشکده پزشکی ابلاغ شده از سوی وزارتخانه ، انجام یک یا دو نوبت امتحان OSCE (معادل 60 نمره از 150 نمره درون بخشی)  و دو نوبت امتحان میان دوره ای کتبی در ماههای اسفند واردیبهشت الزامی است.

20.   نمرات کتبی میان دوره ای معادل 60 نمره از 150 نمره نهایی بوده و طبق مقررات با نمرات کتبی سالیانه یا همان آزمون ارتقا (معادل 90 نمره) جمع بندی مي‌شود. بنابراین جمع نمرات درون بخشی از 150 نمره و جمع نمرات کتبی نیز از 150 نمره محاسبه شده و جمع کل نمرات حاصل شده دستیار از 300 نمره اعلام می گردد. جهت اطلاع از معیار قبولی در آزمونهای ارتقا و همچنین گواهینامه به آئین نامه های وزارتی مربوطه مراجعه نمایید.

21.   در طول سال هر رزیدنت یک امتحان DOPS توسط یکی از اساتید خواهد داشت که با هماهنگی خود رزیدنت در زمان آماده بودن وی انجام خواهد شد.

22.   معيار معرفي رزيدنتها براي امتحانات ارتقاء و بورد، نمره امتحانات داخلي خواهد بود و اين نمره داخلي مجموعه اي از نمرات كسب شده در امتحانات OSCE ، DOPS ، درون بخشي ، امتحان كتبي و Log Book خواهد بود و در صورت عدم معرفي، رزيدنت ملزم خواهد بود يكسال اضافي طبق نظر گروه در بخش حضور داشته باشد.

23.   آزمون کتبی سراسری ارتقاء وپره بورد در تاریخ تعیین شده (معمولا آخرین پنج شنبه تیر ماه) در دانشکده پزشکی برگزار می گردد.

24.   رزيدنتهاي هر بخش لازم است در برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي مربوطه هماهنگي لازم با اساتيد مربوطه را داشته باشند.

25.   نقل و انتقال دستیاران از خرداد تا شهریور ماه هر سال امکان پذیر می باشد و در خارج از این چهارچوب زمانی به هیج وجه با انتقال دستیار موافقت نخواهد گردید.

26.   نظارت بر استفاده صحيح از تجهيزات پزشكي بخشها  و اطاق عمل و نگهداري از آنها بر عهده رزيدنت ارشد هر بخش مي‌باشد.

27.   رعايت اصول اخلاق پزشكي در ارائه خدمات به بيماران الزامي مي‌باشد.